მუსიკის წრე -მზიანი დღეები( საბაზო საფეხური)



ანაცხადი  საწრეო მუშაობის შესახებ
სსიპ ხულოს მუნიციპალიტეტის 
სოფელ დიოკნისის საჯარო  სკოლის  დირექტორს
ბატონ რევაზ    ძირკვაძეს
ამავე სკოლის მუსიკის  პედაგოგის
სულიკო საგინაძის 

განცხადება

2019-2020სასწავლო  წლის დასაწყისიდან დიოკნისის საჯარო  სკოლაში შეიქმნა  მუსიკის  წრე სახელწოდებით  ,,მზიანი დღეები" 
წრის მუშაობის  მიზანია  მოსწავლეებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება.
მოსწავლეებს გაუღვივდებათ მუსიკის  საგნისადმი სიყვარული, არაფორმალური განათლება ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში თავისუფალი აზროვნების ჩამოყალიბებას. მოსწავლეები მათემატიკაში მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ სხვა საგნის სწავლებისას.
გთხოვთ  დამრთოთ  ნება განვახორციელო  აღნიშნული  საქმიანობა.



განმცხადებელი:  სულიკო საგინაძე 

თარიღი:  4. 10. 2019წ.


  
        



                                                მუსიკის წრე 
                                          მზიანი დღეები


I სემესტრიდან ფუნქციონირებას იწყებს მუსიკალური წრე „მზიანი დღეები“ 5-6 კლასის მოსწავლეებისათვის. მუსიკალური წრე ჩატარდება კვირაში ორჯერ და დაეთმობა ერთი გაკვეთილი.
წრეზე მოსწავლეები შეძლებენ მუსიკალური ენის ელემენტების გამოყენებას იმპროვიზაციულ სავარჯიშოებში. ისაუბრებენ მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების შესახებ. შეძლებენ განასხვავონ მუსიკალური სპეციალობები და შეადარონ ისინი ერთმანეთს. ასევე შეძლებენ სიმღერას ინდივიდუალურად და სხვებთანერთად.
წრის მუშაობისათვის შედგენილია სპეციალური პროგრამა ასაკობრივი თავისებურებების ათვალისწინებით.
წრის ხელმძღვანელი:სულიკო საგინაძე
კომპონენტებიინსტრუქცია
1სასწავლო საგნის სახელწოდებამუსიკა
2საშუალო განათლების საფეხური(დაწყებითი, საბაზო, საშუალო)დაწყებითი
3სწავლების კლასი5-6ლასი
4სასწავლო საგნის საათების ხანგრძლივობაI სემესტრი
5სასწავლო საგნის სტატუსიარჩევითი
6მასწავლებელისულიკო საგინაძე
7სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერასიმღერა,ეტიუდების გათამაშება, ოლიმპიადებისთვის მზადება.
8სასწავლო კურსის მიზნებიმოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა ღონისძიებებში მონაწილეობს მიღება. ხარისხიანი, სწორი სიმღერა.
9სასწავლო კურსის ამოცანებინიჭიერი ბავშვის ამოცნობა.ვოკალური უნარების დახვეწა.მუსიკალური ხელოვნების შესწავლა
10საგნის მნიშვნელობაგემოვნების დახვეწა. ხელოვნების საკითხების სინთეზის შესაძლებლობა
11საგნის შესწავლის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციებივოკალური უნარ-ჩვევების დახვეწა.
12სასწავლო დისციპლინის ფორმატი(სწავლების მეთოდი)გაკვეთილი ,კონცერტი
13სწავლების შედეგიშედეგი მიღწეული იქნება, თუ ბავშვს განვუვითარებთ მუსიკალურ ვოკალურ უნარებს. დავხვეწავთ გემოვნებას
14სასწავლოკურსისშეფასებაშემოქმედებითობა, ჯგუფში ეფექტური მუშაობა.ღონისძიებებში მონაწილეობის მიღება
15რესურსებიფორტეპიანო, აუდიო დისკები.
საწრეო მუშაობის გეგმა მუსიკაში
5-6კლასი (წრე)
#გაკვეთილისთემასტანდარტი
საათის რაოდენობარესურსი
1რა არის მუსიკა?1.1,4,9,12
1სთკომპიუტერი
2სმენა,რიტმი,მეხსიერება1.1,2,3,4,5,72სთპიანინო
3„მზე მომღიმარი“1.1,2,3,4,5,7
1სთპიანინო
5,,საქართველოს ზეცა“1.1,2,3,4,5,7
2სთპიანინო
6მუსიკალური და არამუსიკალური ბგერები1. 1,22,3,4,5,7
2სთპიანინო
7ხალხური საკრავების გაცნობა11,2,3,4,5,7,8,9
1სთკომპიუტერი
8ამოდი მზეო1..1,2,3,4,5,7,8,9
2სთპიანინო
9რიტმული სავარჯიშოები1.1,2,3,4,5,7,8,9
1სთპიანინო
10დასარტყამი ინსტრუმენტები1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,101სთკომპიუტერი
11,,აბა დელია“1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთპიანინო
12,,რერო-რერა“1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3სთპიანინო
13მუსიკალური შეჯიბრი1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
1სთპიანინო
14ორკესტრი1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
1სთკომპიუტერი
15საქართველო1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთპიანინო
16პატარა მუსიკოსები1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთკომპიუტერი
17სიმებიანი საკრავები1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთპიანინო
18მხიარული ნოტები1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთპიანინო
19საუბარი ცნობილ მუსიკოსებზე და მაოსმენა მათი ცნობილი ნაწარმოებების1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3სთპიანინო
20,,გაზაფხული მოვიდა“1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთპიანინო
21კლავიატურა1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთპიანინო
22მუსიკალური თამაშები1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
1სთპიანინო
23სიმღერა საქართველოზე1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2სთპიანინო
24,,ჰერიო ჰერიო“1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3სთპიანინო
25ხეზე ჩიტი1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3 სთპიანინო
26მუსიკალური კარუსელი1.2.3.4.5.6.7.8.9.10
3 სთპიანინო პროექტორი,დისკი,კომპიუტერი.
27გავა დრო1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3 სთპიანინო
28მასალის გამეორება
















წრის  მუშაობაში  ჩართული  პირები:  მოსწავლეთა  მშობლები, დაწყებითი განათლების  მასწავლებელი და  მოსწავლეები.
მოსწავლეთა  ასაკი:  11–13წლის
დრო: წრისმუშაობაგანხორციელდება 2019-2020სასწავლოწელს I სემესტრისგანმავლობაში, კვირაში  ერთხელ,  ხუთშაბათს 13:00  საათიდან  14:00საათამდე 














მოსწავლისკითხვარი
გვარი,სახელი  ---------------------------------------------
1.      დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის „მზიანი დღეების“შექმნის შესახებ?
_____________________________________________________
2.      საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
_____________________________________________________
3. საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო  თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
_____________________________________________________
4.      იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
_____________________________________________________
5.      რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეომუშაობას?
           1    2    3    4    5    6    7    8    9    10



მშობლისკითხვარი
გვარი,სახელი ----------------------------------------------
1.      დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის  მზიანი დღეები“-ს შექმნის შესახებ?
______________________________________________________
2.      საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
______________________________________________________
3.      საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არასაინტერესოდ მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
______________________________________________________
4.      იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო მოსწავლეთათვის?
______________________________________________________
5.      რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
           1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

სსიპ ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ დიოკნისის
საჯარო სკოლის დირექტორს ბატონ რევაზ ძირკვაძეს
ამავე სკოლის ___კლასის მოსწავლის
______________________________
მშობლის _________________________________

გ   ა    ნ    ც    ხ    ა    დ    ე    ბ    ა

ჩემი ინფორმაციით სკოლაში  5-6 კლასში, გაიხსნა მუსიკის   წრე
„ მზიანი დღეები“. სურვილი მაქვს ჩემმა შვილმა იაროს ამ წრეზე და მიიღოს სათანადო განათლება.



მშობელი: ________________________

თარიღი:  ________________________
   





                              სემესტრის(1-ლი) განმავლობაში საწრეო მუშაობის რეფლექსია

2018-2019 სასწავლო წლის პირველი სემესტრის განმავლობაში დიოკნისის  საჯარო სკოლაში მუშაობდა ქართული ენის წრე  დაწყებით კლასებში. წრეში გაერთიანებული იყო 3–4 კლასის მოსწავლეები.მეცადინეობა ტარდებოდა ორ კვირაში ერთხელ ,მეცადინეობის ხანგრძლივობა 1 საათი.მეცადინეობის განრიგი და თემები გაწერილი იყო განსაზღვრულ დროში.
წრის შექმნის მიზანი იყო მოსწავლეებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება, ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების და ანალიზის, ასევე არგუმენტირებული მსჯელობის, თანამშრომლობის, სხვისი აზრის გაზიარების და პატივისცემის და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარება.

 მოსწავლეები კითხულობდნენ და ასახელებდნენ მოსწავლეებმა გაეცნეს  წრის სამუშაო გეგმას და გამოთქვეს  თავიანთი მოსაზრებები და სურვილები დაეუფლენ  წერის სტრატეგიებს ამით უვითარდებათ შემოქმედებითი უნარები . გაიცნეს იაკობზე დაწერილ ნაწარმოებები . გაინაწილენ როლები და გააუმჯობესეს ზეპირმეტყველების უნარ-ჩვევები.ლექსის კითხვა .გადმოცემის ,შემოქმედებითი უნარების განვითარება ,ეროვნული თვითშეგნების ამაღლება იყო ასევე მთავარი იდეა ამ წრის შექმნის.წიგნიერების დონის ამაღლება.კითხვის უნარ-ჩვევების,კითხვის სტრატეგიების დაუფლება.


აღსანიშნავია ,რომ წრე შეიქმნა მოსწავლეთა ინტერესებსა და მიდრეკილებების გათვალისწინებებით,ამავე დროს ის ემსახურებოდა იმ უნარ-ჩვევების განვითარებას და გაუმჯობესებას,რაც სასწავლო პროცესში ხელს შეუწყობს მათ ცოდნის გაღრმავებაში,თვალსაწიერის გაფართოვებაში.ისინი ენთუზიაზმით ასრულებდნენ მიცემულ დავალებებს.მათ ჰქონდათ სისრულისა და საკუთარი მიღწევებიდან გამომდინარე თვითრწმენის განცდა .
ჩემთვის, როგორც პედაგოგისათვის .სტიმულის მომცემი იყო მოსწავლეებთან მუშაობა,დიდი პასუხისმგებლობით და მონდომებით ვეკიდებოდი ამ საქმეს,ვმუშაობდი მოსწავლეებთან ერთად და მათაც ვაძლევდი მოტივაციას შექებითა და დადებითი შეფასებით,რათა მეტი ენთუზიზმით ჩართულიყვნენ საწრეო მუშაობაში.
იყო ხარვეზებიც ,ყველა მოსწავლე თანაბარი პასუხისმგებლობით არ ეკიდებოდა მიცემულ დავალებებს ,ან ასრულებდნენ უხარისხოდ.
საწრეო მუშაობამ ხელი შუწყო საგნის უფრო ღრმად შესწავლას, განუვითარდათ შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები,მათ განსაკუთრებით  მოსწანდათ ფანტაზიის გაკვეთილები. .მათთვის უფრო საინტერესო და მიმზიდველი გახდა საგანი და გაუღრმავდათ საკუთარი თავის რწმენა,როცა კარგად შესრულებულ ნამუშევარს წარადგენდნენ აუდიტორიის წინაშე,ხდებოდნენ  უფრო თავდაჯერებულნი და მობილიზებულები.მოსწავლეებმა გამოთქვეს სურვილი და მზაობა მეორე სემესტრშიც  გაგრძელდეს საწრეო მუშაობა და  ისინი ხალისით ჩაერთვებიან ამ პროცესში.

No comments:

Post a Comment