განაცხადი საწრეო მუშაობის შესახებ
სსიპ ხულოს მუნიციპალიტეტის
სოფელ დიოკნისის საჯარო სკოლის დირექტორს
ბატონ რევაზ ძირკვაძეს
ამავე სკოლის მუსიკის პედაგოგის
სულიკო საგინაძის
განცხადება
2019-2020სასწავლო წლის დასაწყისიდან დიოკნისის საჯარო სკოლაში შეიქმნა მუსიკის წრე სახელწოდებით ,,მზიანი დღეები"
წრის მუშაობის მიზანია მოსწავლეებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება.
მოსწავლეებს გაუღვივდებათ მუსიკის საგნისადმი სიყვარული, არაფორმალური განათლება ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში თავისუფალი აზროვნების ჩამოყალიბებას. მოსწავლეები მათემატიკაში მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ სხვა საგნის სწავლებისას.
გთხოვთ დამრთოთ ნება განვახორციელო აღნიშნული საქმიანობა.
განმცხადებელი: სულიკო საგინაძე
თარიღი: 4. 10. 2019წ.
მუსიკის წრე
მზიანი დღეები
I სემესტრიდან ფუნქციონირებას იწყებს მუსიკალური წრე „მზიანი დღეები“ 5-6 კლასის მოსწავლეებისათვის. მუსიკალური წრე ჩატარდება კვირაში ორჯერ და დაეთმობა ერთი გაკვეთილი.
წრეზე მოსწავლეები შეძლებენ მუსიკალური ენის ელემენტების გამოყენებას იმპროვიზაციულ სავარჯიშოებში. ისაუბრებენ მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების შესახებ. შეძლებენ განასხვავონ მუსიკალური სპეციალობები და შეადარონ ისინი ერთმანეთს. ასევე შეძლებენ სიმღერას ინდივიდუალურად და სხვებთანერთად.
წრის მუშაობისათვის შედგენილია სპეციალური პროგრამა ასაკობრივი თავისებურებების ათვალისწინებით.
წრის ხელმძღვანელი:სულიკო საგინაძე
კომპონენტები | ინსტრუქცია | |
1 | სასწავლო საგნის სახელწოდება | მუსიკა |
2 | საშუალო განათლების საფეხური(დაწყებითი, საბაზო, საშუალო) | დაწყებითი |
3 | სწავლების კლასი | 5-6ლასი |
4 | სასწავლო საგნის საათების ხანგრძლივობა | I სემესტრი |
5 | სასწავლო საგნის სტატუსი | არჩევითი |
6 | მასწავლებელი | სულიკო საგინაძე |
7 | სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა | სიმღერა,ეტიუდების გათამაშება, ოლიმპიადებისთვის მზადება. |
8 | სასწავლო კურსის მიზნები | მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა ღონისძიებებში მონაწილეობს მიღება. ხარისხიანი, სწორი სიმღერა. |
9 | სასწავლო კურსის ამოცანები | ნიჭიერი ბავშვის ამოცნობა.ვოკალური უნარების დახვეწა.მუსიკალური ხელოვნების შესწავლა |
10 | საგნის მნიშვნელობა | გემოვნების დახვეწა. ხელოვნების საკითხების სინთეზის შესაძლებლობა |
11 | საგნის შესწავლის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები | ვოკალური უნარ-ჩვევების დახვეწა. |
12 | სასწავლო დისციპლინის ფორმატი(სწავლების მეთოდი) | გაკვეთილი ,კონცერტი |
13 | სწავლების შედეგი | შედეგი მიღწეული იქნება, თუ ბავშვს განვუვითარებთ მუსიკალურ ვოკალურ უნარებს. დავხვეწავთ გემოვნებას |
14 | სასწავლოკურსისშეფასება | შემოქმედებითობა, ჯგუფში ეფექტური მუშაობა.ღონისძიებებში მონაწილეობის მიღება |
15 | რესურსები | ფორტეპიანო, აუდიო დისკები. |
საწრეო მუშაობის გეგმა მუსიკაში
5-6კლასი (წრე)
# | გაკვეთილისთემა | სტანდარტი | საათის რაოდენობა | რესურსი | |
1 | რა არის მუსიკა? | 1.1,4,9,12 | 1სთ | კომპიუტერი | |
2 | სმენა,რიტმი,მეხსიერება | 1.1,2,3,4,5,7 | 2სთ | პიანინო | |
3 | „მზე მომღიმარი“ | 1.1,2,3,4,5,7 | 1სთ | პიანინო | |
5 | ,,საქართველოს ზეცა“ | 1.1,2,3,4,5,7 | 2სთ | პიანინო | |
6 | მუსიკალური და არამუსიკალური ბგერები | 1. 1,22,3,4,5,7 | 2სთ | პიანინო | |
7 | ხალხური საკრავების გაცნობა | 11,2,3,4,5,7,8,9 | 1სთ | კომპიუტერი | |
8 | ამოდი მზეო | 1..1,2,3,4,5,7,8,9 | 2სთ | პიანინო | |
9 | რიტმული სავარჯიშოები | 1.1,2,3,4,5,7,8,9 | 1სთ | პიანინო | |
10 | დასარტყამი ინსტრუმენტები | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1სთ | კომპიუტერი | |
11 | ,,აბა დელია“ | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | პიანინო | |
12 | ,,რერო-რერა“ | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 3სთ | პიანინო | |
13 | მუსიკალური შეჯიბრი | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1სთ | პიანინო | |
14 | ორკესტრი | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1სთ | კომპიუტერი | |
15 | საქართველო | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | პიანინო | |
16 | პატარა მუსიკოსები | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | კომპიუტერი | |
17 | სიმებიანი საკრავები | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | პიანინო | |
18 | მხიარული ნოტები | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | პიანინო | |
19 | საუბარი ცნობილ მუსიკოსებზე და მაოსმენა მათი ცნობილი ნაწარმოებების | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 3სთ | პიანინო | |
20 | ,,გაზაფხული მოვიდა“ | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | პიანინო | |
21 | კლავიატურა | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | პიანინო | |
22 | მუსიკალური თამაშები | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1სთ | პიანინო | |
23 | სიმღერა საქართველოზე | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 2სთ | პიანინო | |
24 | ,,ჰერიო ჰერიო“ | 1.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 3სთ | პიანინო | |
25 | ხეზე ჩიტი | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 3 სთ | პიანინო | |
26 | მუსიკალური კარუსელი | 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10 | 3 სთ | პიანინო პროექტორი,დისკი,კომპიუტერი. | |
27 | გავა დრო | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 3 სთ | პიანინო | |
28 | მასალის გამეორება
წრის მუშაობაში ჩართული პირები: მოსწავლეთა მშობლები, დაწყებითი განათლების მასწავლებელი და მოსწავლეები.
მოსწავლეთა ასაკი: 11–13წლის
დრო: წრისმუშაობაგანხორციელდება 2019-2020სასწავლოწელს I სემესტრისგანმავლობაში, კვირაში ერთხელ, ხუთშაბათს 13:00 საათიდან 14:00საათამდე
მოსწავლისკითხვარი
გვარი,სახელი ---------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის „მზიანი დღეების“შექმნის შესახებ?
_____________________________________________________
2. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
_____________________________________________________
3. საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
_____________________________________________________
4. იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
_____________________________________________________
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეომუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
მშობლისკითხვარი
გვარი,სახელი ----------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია წრის მზიანი დღეები“-ს შექმნის შესახებ?
______________________________________________________
2. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
______________________________________________________
3. საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არასაინტერესოდ მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
______________________________________________________
4. იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო მოსწავლეთათვის?
______________________________________________________
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
სსიპ ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ დიოკნისის
საჯარო სკოლის დირექტორს ბატონ რევაზ ძირკვაძეს
ამავე სკოლის ___კლასის მოსწავლის
______________________________
მშობლის _________________________________
გ ა ნ ც ხ ა დ ე ბ ა
ჩემი ინფორმაციით სკოლაში 5-6 კლასში, გაიხსნა მუსიკის წრე
„ მზიანი დღეები“. სურვილი მაქვს ჩემმა შვილმა იაროს ამ წრეზე და მიიღოს სათანადო განათლება.
მშობელი: ________________________
თარიღი: ________________________
სემესტრის(1-ლი) განმავლობაში საწრეო მუშაობის რეფლექსია
2018-2019 სასწავლო წლის პირველი სემესტრის განმავლობაში დიოკნისის საჯარო სკოლაში მუშაობდა ქართული ენის წრე დაწყებით კლასებში. წრეში გაერთიანებული იყო 3–4 კლასის მოსწავლეები.მეცადინეობა ტარდებოდა ორ კვირაში ერთხელ ,მეცადინეობის ხანგრძლივობა 1 საათი.მეცადინეობის განრიგი და თემები გაწერილი იყო განსაზღვრულ დროში.
წრის შექმნის მიზანი იყო მოსწავლეებში შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება, ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების და ანალიზის, ასევე არგუმენტირებული მსჯელობის, თანამშრომლობის, სხვისი აზრის გაზიარების და პატივისცემის და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარება.
მოსწავლეები კითხულობდნენ და ასახელებდნენ მოსწავლეებმა გაეცნეს წრის სამუშაო გეგმას და გამოთქვეს თავიანთი მოსაზრებები და სურვილები დაეუფლენ წერის სტრატეგიებს ამით უვითარდებათ შემოქმედებითი უნარები . გაიცნეს იაკობზე დაწერილ ნაწარმოებები . გაინაწილენ როლები და გააუმჯობესეს ზეპირმეტყველების უნარ-ჩვევები.ლექსის კითხვა .გადმოცემის ,შემოქმედებითი უნარების განვითარება ,ეროვნული თვითშეგნების ამაღლება იყო ასევე მთავარი იდეა ამ წრის შექმნის.წიგნიერების დონის ამაღლება.კითხვის უნარ-ჩვევების,კითხვის სტრატეგიების დაუფლება.
აღსანიშნავია ,რომ წრე შეიქმნა მოსწავლეთა ინტერესებსა და მიდრეკილებების გათვალისწინებებით,ამავე დროს ის ემსახურებოდა იმ უნარ-ჩვევების განვითარებას და გაუმჯობესებას,რაც სასწავლო პროცესში ხელს შეუწყობს მათ ცოდნის გაღრმავებაში,თვალსაწიერის გაფართოვებაში.ისინი ენთუზიაზმით ასრულებდნენ მიცემულ დავალებებს.მათ ჰქონდათ სისრულისა და საკუთარი მიღწევებიდან გამომდინარე თვითრწმენის განცდა .
ჩემთვის, როგორც პედაგოგისათვის .სტიმულის მომცემი იყო მოსწავლეებთან მუშაობა,დიდი პასუხისმგებლობით და მონდომებით ვეკიდებოდი ამ საქმეს,ვმუშაობდი მოსწავლეებთან ერთად და მათაც ვაძლევდი მოტივაციას შექებითა და დადებითი შეფასებით,რათა მეტი ენთუზიზმით ჩართულიყვნენ საწრეო მუშაობაში.
იყო ხარვეზებიც ,ყველა მოსწავლე თანაბარი პასუხისმგებლობით არ ეკიდებოდა მიცემულ დავალებებს ,ან ასრულებდნენ უხარისხოდ.
საწრეო მუშაობამ ხელი შუწყო საგნის უფრო ღრმად შესწავლას, განუვითარდათ შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები,მათ განსაკუთრებით მოსწანდათ ფანტაზიის გაკვეთილები. .მათთვის უფრო საინტერესო და მიმზიდველი გახდა საგანი და გაუღრმავდათ საკუთარი თავის რწმენა,როცა კარგად შესრულებულ ნამუშევარს წარადგენდნენ აუდიტორიის წინაშე,ხდებოდნენ უფრო თავდაჯერებულნი და მობილიზებულები.მოსწავლეებმა გამოთქვეს სურვილი და მზაობა მეორე სემესტრშიც გაგრძელდეს საწრეო მუშაობა და ისინი ხალისით ჩაერთვებიან ამ პროცესში.
|
No comments:
Post a Comment